Kakucsi Polgármesteri Hivatal
Alapító Okirata
Kakucs Község Önkormányzata Képviselő-testülete az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény 8. § (5) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján, az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII. 31.) Korm. rend. 5. § (1) - (2) bekezdésében foglalt tartalmi követelményeknek megfelelően az alábbi alapító okiratot adja ki:
A költségvetési szerv
1. Megnevezése: Kakucsi Polgármesteri Hivatal
2. Székhelye: 2366 Kakucs, Fő utca 20.
3. Jogelődje: Kakucs Községi Tanács Hivatala
4. Alapadatai:
4.1. törzskönyvi azonosítója: 441267
4.2. adószáma: 15441269-1-13
4.3. KSH területi számjele: 1332230
4.4. statisztikai számjele: 15441269-8411-325-13
4.5. költségvetési bankszámlaszáma: 65500082-30009452-51000012
4.6. államháztartási azonosítója: 726049
5. Eredeti alapító okiratának kelte: 2000. 12. 28.
5.1. alapító okiratának száma: 100/2000. (12. 28.) sz. képviselő-testületi határozat
5.2. eredeti létrehozásának éve: 1990. október 29.
6. Alapítója, fenntartója, irányító szervének neve, székhelye:
Kakucs Község Önkormányzata Képviselő-testülete
2366 Kakucs, Fő u. 20.
7. Közfeladata:
A Magyarország helyi önkormányzatairól szóló 2011. évi CLXXXIX. törvény (a továbbiakban Mötv.) 84. § (1) bekezdése alapján ellátja az önkormányzatok működésével, valamint a polgármester vagy a jegyző feladat- és hatáskörébe tartozó ügyek döntésre való előkészítésével és végrehajtásával kapcsolatos feladatokat. Közreműködik az önkormányzatok egymás közötti, valamint az állami szervekkel történő együttműködésének összehangolásában.
8. Szakmai alaptevékenysége:
Ellátja a Mötv.-ben és a vonatkozó egyéb jogszabályokban a számára meghatározott feladatokat.
Gondoskodik Kakucs Község Önkormányzata, a Kakucsi Roma Nemzetiségi Önkormányzat, valamint a Kakucsi Kökörcsin Óvoda bevételeivel és kiadásaival kapcsolatban a tervezési, gazdálkodási ellenőrzési, finanszírozási, adatszolgáltatási és beszámolási feladatok ellátásáról.
9. Államháztartási szakágazati besorolása:
841105 Helyi önkormányzatok és társulások igazgatási tevékenysége
10. Szakmai alaptevékenységeinek kormányzati funkció szerinti megjelölése:
011130 Önkormányzatok és önkormányzati hivatalok jogalkotó és általános igazgatási tevékenysége
011220 Adó-, vám- és jövedéki igazgatás
013210 Átfogó tervezési és statisztikai szolgáltatások
016010 Országgyűlési, önkormányzati és európai parlamenti képviselőválasztásokhoz kapcsolódó tevékenységek
016020 Országos és helyi népszavazással kapcsolatos tevékenységek
11. Feladatainak ellátására szolgáló vagyon:
A kakucsi 569 hrsz-ú, 2366 Kakucs, Fő utca 20. sz. alatt fekvő, Kakucs Község Önkormányzata tulajdonában lévő ingatlan, melynek területe: 935 m2, az ingatlanon található épülettel, és az épületben leltár szerint nyilvántartott tárgyi eszközök.
12. A vagyon feletti rendelkezés joga:
12.1. Az intézmény kezelésében levő vagyontárgyak rendeltetésszerű használatáért az intézmény vezetője a jogszabályban meghatározott módon felelős.
Gazdálkodási feladatait az ágazati irányelvek és az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény, valamint az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról rendelkező 368/2011. (XII. 31.) Korm. rendelet (Ávr.) betartásával köteles ellátni.
12.2. Az intézmény jogszabályi követelményen felüli tevékenységét az Alapító anyagi lehetőségeinek függvényében fedezi.
12.3. Az intézmény a működésére biztosított támogatást és saját bevételeit önállóan használhatja fel.
12.4. Az intézmény épülete az önkormányzati törzsvagyon része, korlátozottan forgalomképes, azzal az Önkormányzat a mindenkor hatályos vagyonrendeletében foglaltak szerint rendelkezik. Az intézmény rendelkezésére álló vagyontárgyakat az intézmény közfeladatainak ellátásához szabadon felhasználhatja, de nem idegenítheti, és nem terhelheti meg azokat.
13. Illetékessége: Kakucs község közigazgatási területe.
14. Vállalkozási tevékenysége: az intézmény vállalkozási tevékenységet nem folytat.
15. Vezetőjének megbízási rendje:
A jegyző kinevezése a Mötv. 82. §-a, valamint a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. évi CXCIX. törvény rendelkezéseinek megfelelően történik.
A település polgármestere – pályázat alapján határozatlan időre – nevezi ki a jegyzőt.
16. Foglalkoztatottjaira vonatkozó foglalkoztatási viszonyok megjelölése:
16.1. Foglalkoztatottjainak jogviszonya közszolgálati jogviszony, melyre a közszolgálati tisztviselőkről szóló 2011. CXCIX. törvény az irányadó.
16.2. Egyes foglalkoztatottjainak a jogviszonya munkaviszony, melyre nézve a munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény az irányadó.
16.3. Egyéb foglalkoztatásra irányuló jogviszonyra 2014. március 14. napjáig a Magyar Köztársaság Polgári Törvénykönyvéről szóló 1959. évi IV. törvény, 2014. március 15. napjától a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény az irányadó.
Záradék
Jelen alapító okirat 2014. január 1-jén lép hatályba, tekintettel az Ávr. 180. §-ában foglaltakra.
A hatálybalépéssel egyidejűleg a Kakucsi Polgármesteri Hivatal részére a Kakucs Község Önkormányzata Képviselő-testülete által a 163/2012. (12. 19.) számú határozattal jóváhagyott, egységes szerkezetű alapító okirat hatályát veszti.
Jelen alapító okiratot Kakucs Község Önkormányzata Képviselő-testülete a 10/2014. (02. 04.) számú határozattal hagyta jóvá.